Tuesday 10 July 2018

Kebaikan Vitamin C




Selasa....10 july 2018


manfaat vitamin C pada kulit

assalamualaikum....😊

semua sedia maklum, pengambilan vitamin C memang memberi kesan pada kulit.  vitamin C ni sangat mudah didapati & nutrisi yang paling senang serta selesa nak telan. sebab apa?

vitamin C ni walaupun masam, dia still ada rasa manis2 dia kan. kalau suruh telan 10 biji pun sanggup.

bagaimana vitamin C ni bantu kesihatan kulit kita?

apabila kita terdedah kepada panas, sel melanin akan keluar beramai-ramai nak lindungi kita. apa jadi bila sel2 ni dah banyak pada kulit kita? haaa time ni la semua dok belek kat depan cermin sebab kulit dah burn, gelap. sebenarnya sel2 melanin ni nak PROTECT kita dari sinaran UV tu. indah kan ciptaan Allah?



tapi ingat, bila dah terlalu banyak ia akan menghasilkan RADIKAL BEBAS. so sangat bahaya & tidak menyihatkan. dengan pengambilan vitamin C, ia akan mencegah & meneutralkan balik radikal bebas yang ada di kulit / sel kita. sebab tu kulit akan jadi lebih cantik. suka tak?

selain itu, vitamin C juga penting dalam penghasilan kolagen. kolagen ni adalah protein yang menjaga keanjalan kulit. semakin kita berumur semakin kekurangan kolagen dalam badan. so bermulalah tanda2 penuaan antaranya kulit kita akan ada garis halus, otot pun mengendur... cuba tengok pipi anda. masih tegang macam remaja ke @ dah mula menggeleber sikit?



so penting tak vitamin C pada tubuh kita?

vitamin C adalah salah satu anti oksida. sifatnya mudah larut dalam air & ia tidak boleh dihasilkan oleh tubuh manusia. sebab itu teknologi kesihatan mewujudkan ia dalam pelbagai bentuk untuk mudah diambil. antaranya dalam bentuk tablet ni.



inginkan supplimen untuk kesihatan anda?

anda boleh hubungi kami. setiap pembelian produk dengan kami wajib menerima cara pemakanan / pemakaian mengikut tahap kesihatan anda.

Whatsapp yaya
0133171750

#orkedjelitahomespa
#shakleespa
#twb

No comments:

Post a Comment